torsdag 5 januari 2012

Vår tripp till Sthlm - Disney On Ice Princesses & Heroes.

I går så åkte jag och Alexander till Sthlm över dagen. Vi tog upptåget och sen pendeln vidare för att sedan hoppade vi av vid min kusin och hans fru. Det var extra roligt att vi hann med en liten blixt visit där då jag aldrig har varit hemma hos dom. Dom hade verkligen super fint. Och jag är nog lite avis över alla stora ytor tror jag ;) Perfekt för en småbarnsfamilj, verkligen.

Så Alexander lekte och busade med Evelina och Viktor. Och vi blev bjuden på lunch innan vi skulle vidare mot globen. Det var super gott. Och Alexander rensade så gott som hela tallriken. Han gillade verkligen maten. Tusen tack Anna! :)






















Vi mötte även upp Vanissa och Nathalie innan vi begav oss till globen.

Vi blev lite sen tråkigt nog. Men det gick bra ändå. Vi missade bara några minuter. Men problemet var att hitta sina platser i mörkret. Det var svårast. Men till slut så. Men då var det någon som hade tagit dom. Verkade vara väldigt vanligt under föreställningen där. Då tjejen med dotter som tagit våra platser hade blivit av med sina platser själv. Det är inte okej. Men i och med att jag var sen och platserna var tagna. Så fick tjejen ta sin dotter i knät och Alexander fick sitta hos mig. Jag orkade liksom inte tjafsa. Men det gick jätte bra att Alexander satt med mig. Han varvade med att sitta i knät och stå framför mig. Då han blev lite rastlös i benen i mellanåt.

Showen var var verkligen en hit för Alexander. Och höjden av hela showen var när draken kom. Jag tror Alexanders haka trillade i golvet där ett tag. Han var så impad av den eldsprutande draken :)



















































Då jag glömde min kamera hemma hos Anna och Mathias så blev det tyvärr inte så mycket bilder. Men några videor vart det som kommer upp lite senare. Det var ett häftigt " berg " ? Iaf dom hade byggt. :) Jag gillade verkligen showen. Och den uppskattades utav Alexander.

Och en stor tisstel till den äldre mannen som satt snett ovanför oss. Showen är riktad till barn och barnfamiljer. INTE sura äldre män som dig. Vid sånna här tillställningar får finna sig i att det kan bli ett och ett annat barnskrik. Jag tycker det var otroligt respektlöst att säga så som du sa till kvinnan som satt bakom dig med sitt barn. Man kan ha en vänligare ton när man pratar med människor.

 Jag och Alexander efter Showen.
 

























Alexander och Nathalie.

Vi hade en super mysig dag. Och jag tycker att tågresorna har gått bra. Visst var det lite spring i benen och så. men vad kan man förvänta sig utav en 2,5 år gammal liten kille. Det blir ju tråkigt att bara sitta. Det tycker ju en annan med i bland. Men han var super duktig. På vägen hem blev han ledsen där sista halvtimmen. Men det var för att nappen inte kom med när vi åkte så det var den han var ledsen över. Men direkt han fick nappen när vi kom hem tvär slocknade han.

Det kommer definitivt att bli fler sånna här resor tillsammans med Alexander eller Kelly ensamma. Det märktes under hela dagen att han verkligen stor myste. Och gillade att få vara med mamma ensam Det behövs i mellanåt. Nästa gång blir det nog Kelly som får följa :)

Inga kommentarer: