måndag 2 januari 2012

Dag två - 120102


 Kosten går faktiskt bra. Dag två avklarad. Jag känner dock fortfarande ett litet sug. Men motivationen är betydligt starkare än begäret efter godsaker. Så jag har hållt mig även fastän det finns godsaker hemma. Det är jag stolt över mig själv för. Jag har sluppit huvudvärken hittills iaf. Och jag hoppas att den inte kommer att dyka upp heller.

Som vanligt snurrar mycket tankar i och med vikten. Då det är en stor, stor del utav mig. Och något jag grämer mig över varje dag. Jag verkligen hatar hur jag ser ut i dag. Och jag kommer kämpa så svetten rinner om mig för att klara mitt mål. Nu är det nog. Så är det bara.

Jag ville mig som ett gott exempel inför mina barn. Och visa dom att man kan faktiskt äta gott och nyttigt och väga normalt. Jag vill verkligen inte att dom ska bli så runda som jag själv var när jag var liten. Jag och min lillasyster var otroligt bortskämda på det sättet. Speciellt utav mina morföräldrar där vi ofta var under uppväxten. Det var bullar som min mormor bakade ( dom bästa i världen dessutom ) kakor bull-längder. Kommer inte på namnet på dom nu. Tekakor med leverpastej och smörgås gurka.. samt den klassiska muggen med kall oboy. Allt gotta fick vi. Och vår morfar var ännu värre. Jag glömmer inte kinderäggen. ( Sinderäggen som han alltid sa ). Visste han att vi skulle komma. Så köpte han antingen med sig ett varsitt kinderägg till oss. Och var det helg och vi skulle komma fick vi alltid ett varsitt trepack i kartong. Så vi var bortskämda på så sätt.
Så egentligen var det inte konstigt att vi var lite knubbiga under hela uppväxten.

Men det känns skönt. Och äntligen har jag valt vart jag ska träna med. Det blir på vårt badhus som vi har här i närheten. Det känns kanon. Nära , tar ca 3 minuter dit att gå bara. Och då får jag även motions simma. Något som tar riktigt bra har jag hört. Så det ska bli spännande att se om det ger resultat.

Ja nog om viktprat. Nu ska jag kasta mig i sängen. Ta ett glas vatten först. Sen blir det sova för hela slanten. Natti på er!

Inga kommentarer: