söndag 1 januari 2012

Första dagen på nya året, Dag 1 - 120101


Ja nu ska man lära sig att skriva 2012 i stället för 2011. Alltid lika krångligt. Och man kommer på sig själv i början med att skriva fel. Men man lär sig till slut. Det tar bara några gånger så hehe.

Första dagen på 2012 viktresa med. Och det har gått okej. Jag har ätit på regelbundna tider och i måttliga portioner samt räknat mina kalorier. Jag vet att en hemsk huvudvärk väntar i veckan som kommer. Jag tror då det iaf. Sist så mådde jag ju som en påse hundskit om man säger så. Huvudet bultade i flera dagar tack vare den hemska sockerabstinensen. Kanske så slipper jag detta eftersom det inte var så längesen jag gick igenom det. Jag håller tummarna och hoppas.

Jag har även bestämt mig för att börja med att göra en matlista. Dvs vad vi ska äta till lunch och middag varje dag, varje vecka. Jag tror att det kommer att underlätta oerhört för oss, speciellt mig. Samt att vi kommer att veta exakt varje dag vad som ska lagas. Och det kommer inte att bli några undantag överhuvudtaget.

Mitt nyårslöfte det här året blev att tills den 31 december 2012 ska jag ha gått ner till 70 kg. Jag vet att jag kommer klara det. Jag är super taggad. Och det ska verkligen bli roligt att komma i gång igen med promenaderna och maten och allt. Och jag vet att jag kommer att bli så mycket piggare. Jag mådde så fruktansvärt bra under tiden jag lade om min kost så jag ser verkligen fram emot att må så igen. Det kommer att bli så härligt. Hoppas att jag kommer att kunna unna mig ett gymkort och nya träningskläder vore pricken över i:t det. Men vi får se :) Vore skönt att ha ett gymkort här på badet som ligger alldeles intill oss. En promenad dit tar ca 5 minuter. Inte ens det. Och då kan man både simma samt träna. Vore helt perfekt.


Inga kommentarer: